Im proud to be half Sabahan & half Indonesian !!

Im proud to be half Sabahan & half Indonesian !!
MyLovely Mummy & Daddy!

Blogger Profile

I'm Half Malaysian & Half Indonesian..
Mommy - Malang, Jawa Timur (Indonesia)
Daddy - Tawau, Sabah (Malaysia)

Seorang Blogger picisan yg meminati:
i. Travelling
ii. Makan
iii. Photography
iv. Videography

All pictures taken using:
1. Gopro Hero5 Black
2. Nikon D5200
3. Sony DSC-W300
4. Vivo V15 Pro
5. FeiyuTech Vlog Pocket (Gimbal)

Thursday, September 17, 2009

:: Cikgu Fatmang kembali ke rahmatullah.. ::

~ Alm. Cikgu Fatmang dlm kenangan.. ~

Pagi ni, tgh aku siap2 mau turun kerja, tiba2 aku dpt trima msj dr Ct Rahma.. Aku ingtkn dia mau tny2 psl gathering kami nnt.. Skali aku baca.. "Slm.. Sdr Fatmang Ahli PAS. Guru SMK St.Ursula meninggal akibat kemalangan gas bocor dan terbakar di rumah nya di Taman Kuhara Indah. Jenazah akan di sembahyang pada jam 9.00 pagi Khamis 17 Sept."

Terkedu aku kejap... Betul kah apa yg aku baca ni???? Ya.. Cikgu Fatmang.. Guru kelas kami masa Form 5 Sc I... Yg aku ingat psl cikgu ni, kadang locok2 jugak.. Pdhal aku awal2 lagi plan mau gi rumah nya dgn budak2 gathering nnt.. Ya Allah~.. Berapa hari lagi sudah Hari Raya.. Ini kali kedua kami kehilangan seseorg yg ada kenangan bersama kami waktu skolah menengah...
Tiba2 aku teringat balik, yg masa Form 5 dulu pun kami sudah kehilangan kawan baik kami : Arw. Saheriya.. Bayangkan la, tgh2 bz tuk persediaan SPM, kami terpaksa bersedih sbb kehilangan salah sorang kawan kami. Lebih2 lagi kami2 yg thn tu jadi pustakawati.. Sbb masa kemalangan tu, kmi baru mau berkumpul di skolah tuk g Table... Tp x jadi sbb kemalangan tu berlaku.. Bus yg sebenarnya mau bawak kami g Table, berubah bawak kami ke hospital.. Itu lah saat mencemaskan dlm hidup ku.. Aku ingat smp bila2... Pdhal beberapa ari sblm kejadian, kami dua turun gi bandar.. Arwah mintak teman beli Milo di Kedai borong Den Phen yg di Sabindo tu..


Yg aku ingat, arwah tu periang org nya.. Suaranya antara yg paling senang didgr dlm kelas.. Jadi bila dia xda, kelas kami jadi sunyi.. Apalgi pihak skolah terpaksa rahsiakan kabar "kepergian" nya dr kami sekelas supaya kami x sedih.. Tp masa tu, budak kelas sebelah bgtau kami, dia terdgr perbualan cikgu2 di bilik guru yg arwah sudah xda.. Kami nangis beramai2 masa tu.. Mmg x ingat apa2 lagi.. Kawan2 yg lain nekad kluar dr skolah curi2 tuk menengok arwah buat kali terakhir.. Tp aku xda keberanian itu sbb ms tu aku masih lagi "dijaga dgn rapi" oleh daddy ku.. Pulang dr skolah baru kami satu kelas g rumah arwah di Pasir Putih..Kami iringi arwah smp ke Tanah Perkuburan Islam dpn Islamiah tu.. Masa tu yg aku ingt, kubur arwah di bawah pokok.. Tp byk kali aku gi sana cuba cari, tp x jumpa..

Smp jak opis, trus aku kol Len2 & Dayana.. Mana la tau dorg blum trima kabar tu... Bila aku search dlm tenet, ada jugak blogger2 lain yg sudah tulis ttg arw. cikgu Fatmang sudah meninggal.. Arwah rupanya sempat masuk ICU semalam.. Ada sumber ckp, badan arwah melecur 50% sbb arwah cuba baiki tong gas di rumah nya tp tiba2 meletup.. Wallahu Alam... Sama juga hal nya dgn berita kepergian Arwah Sahe.. Lain skolah, lain cerita yg kami dgr.. Lain org, lain lg kisahnya... Sesungguhnya Allah Maha Mendengar, Melihat lagi Maha Mengetahui apa yg terjadi hari itu...


InsyaAllah, balik Tawau nnti aku try carik kubur arwah Cikgu Fatmang & arw.Saheriya.. Sbb dua2 pun dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Islamiah.. Semoga mereka ditempatkan di kalangan org2 yg beriman di sisi Allah S.W.T..



Cikgu... Saya minta maaf dr hujung rambut ke hujung kaki bila saya ada buat salah & dosa terhadap cikgu... Kalau perna sy terkasar bahasa, atau x buat apa yg cikgu suruh.. Buat cikgu marah.. Sy minta maaf byk2...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: Countdown ^_^ ::