Im proud to be half Sabahan & half Indonesian !!

Im proud to be half Sabahan & half Indonesian !!
MyLovely Mummy & Daddy!

Blogger Profile

I'm Half Malaysian & Half Indonesian..
Mommy - Malang, Jawa Timur (Indonesia)
Daddy - Tawau, Sabah (Malaysia)

Seorang Blogger picisan yg meminati:
i. Travelling
ii. Makan
iii. Photography
iv. Videography

All pictures taken using:
1. Gopro Hero5 Black
2. Nikon D5200
3. Sony DSC-W300
4. Vivo V15 Pro
5. FeiyuTech Vlog Pocket (Gimbal)

Friday, October 30, 2009

:: A Day With MyBesfren (Nony) & Family ::

Semalam (29.10.09) aku nda masuk kerja, sbb sakit mata.. huhuhuuu... Bila aku sdh decide x masuk kerja, kurang2 sudah merah nya.. Pdhal plan smalam mau jmpa Nony & Ita jam 1pm, ms lunch hour.. Dorang mintak teman sbb x tau prosedur Unitar sini.. So, memandangkan ari ni aku nda masuk kerja, aku suruh la dorang dtg Unitar pagi jak la, utk cubak robe & amik tiket dinner.. Dorang Smp sini dr Kuching semalam..

Jam 9 lbh, Nony kol, tanya jalan sbb driver nya x tau Unitar di mana.. Aku pun x tau camana mau tunjuk jln, yg aku tau cuma "depan Giant Kelana Jaya".. Alhamdulillah, jumpa jugak dorang.. Kami pun apalgi, main peluk2 laa.. Nama pun kawan rapat kan.. X tau la bpa tahun x jmpa.. Kalau tahun lepas aku ke hulu ke hilir mengurus convo ku sendiri2, tahun ni aku urus kan pulak convo c Nony.. Yalah, kena ulang-alik blok A -> blok B -> blok A, blok B lagi... Rasa mau convo lagik pulak bila tgk dorang mencubak robe masing2.. Huhuhuu..


Masa registration tuh, kami dua berbaris la di kaunter Bach.Education.. Skali toleh blkng, ada Ita & friends tgh isi borang.. Waahhh~.. menjerit2+bpeluk2 kami dua ctu.. Rinduuuu wooo~.. Bila tgk ppuan yg duk sblh Ita tuh, mcm kenal pulak.. Dia pun pndang2 buat dun noe jak.. Aku x puas hati la, aku dtg p tnya dia "ko budak Kuhara bah, kan??".. Ahhhaa~.. Haslina klu x silap namanya.. My ex-scoolmate di Kuhara masa Form 6 dulu... Dia ckp dia x cam aku sbb speaking bahasa Sarawak.. Hehehee~.. Rupanya dia di Unitar KK wif Rozanna.. Errm, lupa plak aku amik numb fon nya bah..
Pas tuh, terjumpa pulak ngan abg angkat ku di Unitar Kuching, Abg Raffy... Abg ku yg pallliiiing baiiikk.. Ndak perna dia buat & ckp hal2 x senonoh selama aku knl dia.. Dalam kls pun abg sukak betul bikin lawak.. Bila tgk sblhnya, ada pulak 1 girl yg so sweett.. Aku tanya la, "bang, kakak ipar kah ni??".. Malu2 pulak dua2.. Bertuah kakak tu dpt abg Raffy.. Sempat jugak salam2 wif abang's parents & atuk.. Tp x mau pulak dorang dua dtg dinner, aiyooo~.. *(Jgn lupa jmput adek tau, bila abg kawen nnt... Yeaay~)

Last skali kami urus hal dinner... Nony bawak aku as dia punya partner... Klu taun lepas kami dinner di Holiday Villa, Subang.. Sudah la terpecah jadi 2 hall, gueast pun 1 org jak boleh bawak (aku bawak my sister).. X meriah pulak tuh.. Tp kali ni grand pulak, bikin di Berjaya Times Square Hotel.. Gueast pulak bole bawak 2 org.. Yuran rm100 per gueast.. Berpikir jugak aku nih mau ikut.. Tp alhamdulillah, Nony yg sponsor.. Yeaayyyy~.. Thanks, Sulu..

Pas selesai semua nya, Nony ajak aku ikut dia & family ke Zoo Negara & KLCC.. Errm, drpd aku buring2 di rumah, aku ikut jak laa... Kami xpyh bayar pun tiket masuk sbb saudara Nony kerja di sana sbg doktor veterinar, Dr.Philip.. Best jugak laa sbb tmpt2 yg restricted mcm Hospital & wad harimau baru lahir, kmi dpt tgk dgn lbh dekat.. Jam 3pm gitu, kami trus ke KLCC.. Xda pun shoppping apa2, juz mkn lunch di Food Court nya & beli brg sikit2.. Kaki ku pun smp melecet suda..
Pas ke KLCC, ari pun sudah lewat.. Driver hantar dorang ke Putrajaya baru hantar aku pulang.. Jam dasat wooo~.. Dlm perjalanan pulang tuh, driver KDN tuh byk la borak sama aku.. Yalah, dia kerja ngan KDN pun sudah 10 thn lbh.. So, byk la tips2 utk apply jawatan dlm gov nih.. Byk la info yg dia bgtau.. Aku pun gtau la aku kepingin btul kerja Imigresen.. Dia ckp, klu mau apply gov, sebaik2 nya masuk PTD dulu... Huhuuu... X sanggup aku dgn training nya tuh, boleh mati aku.. Smp rumah dkt jam 9pm.. Smp jak rumah, baru aku g jumpa doktor... (Oh ya, btw, atuk saudara Nony nih Timbalan Menteri Dalam Negeri & tgl di Putrajaya... Nony tumpang tgl sana smp hbs convo nnt..)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: Countdown ^_^ ::