Im proud to be half Sabahan & half Indonesian !!

Im proud to be half Sabahan & half Indonesian !!
MyLovely Mummy & Daddy!

Blogger Profile

I'm Half Malaysian & Half Indonesian..
Mommy - Malang, Jawa Timur (Indonesia)
Daddy - Tawau, Sabah (Malaysia)

Seorang Blogger picisan yg meminati:
i. Travelling
ii. Makan
iii. Photography
iv. Videography

All pictures taken using:
1. Gopro Hero5 Black
2. Nikon D5200
3. Sony DSC-W300
4. Vivo V15 Pro
5. FeiyuTech Vlog Pocket (Gimbal)

Saturday, October 31, 2009

Unitar Graduates Dinner 2009




Malam td (30.10.09), aku g la unitar punya Graduates Dinner di Berjaya Times Square Hotel... Nony yg ajak sbg partner nya.. Dia jugak yg sponsor tuh, thanks mayuh2 Sulu.. Mau buat makeover pun ndak sempat.. Apa ndaknya, balik kerja pun sudah 5.30pm, belum lagik mengantar pulang 2 org colleagues (maklum la, menumpang...), ditambah lagi dgn hujannya.. Duuuhh~... Binguuunnng betul aku masa tu.. Pas mandi & bersiap semua pun, hbs jam 7 lbh.. Tunggu bus lagik ke Tmn Bahagia, naik train ke KL Sentral, pas tu naik lagik monorail ke Berjaya Times Square...



Jam 8pm lbh baru aku smp sana.. Kebetulan masa tu ada 2 budak ppuan yg pakai kebaya cantek2 dlm monorail, pun turun di Berjaya T.S.. Aku yg x tau jalan ni pun menyelit la ngan dorang, bertegur2 sikit then kami pun berlari2 anak dgn berkebaya & kurung di dalam mall tuh.. Nony pun byk kali call, dia ckp di Tingkat 14, Manhattan Ballroom.. Tp bila kami masuk lif, paling tinggi pun tingkat 10.. Aiseeehhh~.. Salah lift rupanya.. Patutnya ndak payah masuk dlm mall, tp trus ke lobi hotel tuu.. Kami ber-3 pun akhirnya jumpa jugak lokasi sebenar.. Kelam kabut lagik register.. Nasib la staf unitar di bahagian registration tu ckp, "slow2.. ndak paa... blum start lagik nii...".. Phheewww~.. Lega.. Nony yg aku suruh tunggu di luar hall pun jumpa jugak akhirnya..

Dia duduk semeja dgn Reena (Unitar Kuching) & budak2 Unitar Sabah yg dia baru kenal masa di lobi hotel.. Bila aku dgr 2 budak yg duduk di sebelah ku tuh, sound bahasa macam familiar.. Tiba2 jak aku kuis budak sebelah aku tuh, "kamu org bajau ka?".. Dia jwb, "Tausug.. Ini kazenku..", smbil tunjuk budak sebelahnya tu... Owwhh~.. Anggota jugak rupanya... Aku pun berkenal2 la ngan dorang, Huda & Faridah.. Jeles jugak ngan dorang tu sbb pandai speaking Tausug.. Aku ni pulak Tausug tp nda pandai ckp, sbb di rumah ckp Jawa wif Mummy & ckp Melayu wif Daddy.. Hehheee... Kami pun jadi rapat pulak malam tu dan kemudian membentuk satu grup "Geng Tausug", siap bertukar2 numb hp lagik..

Pas tu, lampu semua tiba2 dimatikan.. Gulap gulita.. Then, masuk lah "dayang2" (tapi lelaki) smbil membawa mangkuk sup, lagu pulak soundtrack Titanic.. Peerrgghh~.. Hebat2.. X macam kami taun lepas di Holiday Villa Subang.. Last sekali, masuk pulak 1 tempayan besar yg diangkut 2 org lelaki smp ke atas pentas, skali dibukak, ada 1 cewek di dalam nya kasi keluar 1 mangkuk sup, spesel utk meja VIP.. Berdrama betul... Padahal Sup sak pun... Akhir skali, baru la dayang2 td tu mengantar mangkuk sup ke semua meja... Sup cendawan duhal.. Tp mmg sedap laa..




Pas habis minum sup, baru la hidang 1 per 1 mknn... Total 8 dishes ... Sambil menikmati hidangan, Book Price award pun dibagi2kan, 1 of them is abang sulungku Ershad... Mmg genius la dia tu.. Sudah la dpt Book Price for the best in Finance, dpt lagik Chancellor Award (CGPA 3.91)... Subhanallah~...


Pas bg2 award, cabutan bertuah la pulak... hadiah nya pun bukan alang2.. Ada mp3, mp4, digi cam... Haduuii~... Mmg xda rezeki lah malam tu... Last skali, tiba la saat yg dinanti2... Artis jemputan pun muncul.. AIZAT.. Punya fanatik, maka berduyun2 la cewek2 ke depan pentas utk amik gmbr c Aizat tu.. Aku nih kureng la ngan artis, so aku pun menikmati hidangan dgn khusyuknya..


Belum pun dinner selesai, Nony sudah mau balik... Drivernya pun asyik kol sdh.. Aku pulak x mau balik lagi sbb blum gmbr ngan kawan2 lain.. Makan pun belum lagi smp ke hidangan terakhir, hehee.. So, Nony balik dulu la.. Nasib baik la masa tu aku asik mesej2 ngan Ain, dia suh ikut pulang skali ngan dia, coz rumah kami kan dekat.. X lama pas tu, abang ku (Ershad) dtg ke meja ku.. Avinesh & Faris pun dtg skali.. Ms tu, ada jugak Shahid, adik ppuan & mum-nya.. Dr jauh lagi my ex-mum in law senyum2.. Ermm, sbg ex-menantu yg baik, aku trus pi tmpt dia, salam2 & borak2 sikit... Beeee... Lupa pulak mau amik gmbr sm2..

Pas amik gmbr ngan kwn2, Ershad arrange transport utk antar kami be3 pulang (ain, hafsah & me).. Nda byk pun kwn2 yg aku dpt bergmbr sama.. Even Fadil pun janji mau jmpa, tau2 nya x jmpa pun.. Dia asik msj ckp di hall sblh kiri... Dkt dinding... Bla, blaa, blaa... Ballroom tu kan besarr... Surrounded of course wif dinding... So, kesimpulannya, mmg x jmpa smp hbs acara.. Izwan, Bff Ershad yg antar kami pulang... Smp rumah cun2 jam 12am, like Cinderellaaa....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: Countdown ^_^ ::