Im proud to be half Sabahan & half Indonesian !!

Im proud to be half Sabahan & half Indonesian !!
MyLovely Mummy & Daddy!

Blogger Profile

I'm Half Malaysian & Half Indonesian..
Mommy - Malang, Jawa Timur (Indonesia)
Daddy - Tawau, Sabah (Malaysia)

Seorang Blogger picisan yg meminati:
i. Travelling
ii. Makan
iii. Photography
iv. Videography

All pictures taken using:
1. Gopro Hero5 Black
2. Nikon D5200
3. Sony DSC-W300
4. Vivo V15 Pro
5. FeiyuTech Vlog Pocket (Gimbal)

Monday, November 11, 2013

My Mixed-Race Family......



Itu Daddy saya, Sabaruddin Abd Wahab....
Orang Sabah (Malaysia) yg berkuturunan Suluk....
Lahir dan membesar di Kg.Titingan "Icebox", Tawau...


Itu pulak Mummy saya, Suliani Sunan....
Asli Jawa lho....  Asal dari Malang, Jawa Timur (Indonesia)...
Lahir & membesar di daerah Karangploso,
dan kemudian ikut alm.nenek berniaga & berhijrah di Tawau..


Yang kurus keding tu pulak makcik saya, Suhaida Wee (Mbak Idah)..
Adik kepada Mummy sy...
Dulu sama juga mcm saya, lahir & membesar di Tawau,
tp sejak arwah nenek meninggal,
makcik keberatan mau tinggal di Tawau lagi & mengambil keputusan utk menetap di Malang...
Sekarang bekerja di Surabaya...

Yg sorang lagik tu satu²nya kakak saya, Norhayati a.k.a Kak Nong....
Walaupun dia la org yg slalu sy ajak bergaduh,
tp dia juga lah yg menjadi telinga sy bila sy susah & senang..... wuwuwu~

Yang dekat tgh² tu la my Chinese Grandfather, Alm.Muhamad Aluwi bin Wee &
my Javanese Grandmother, Alm.Pariyah binti Parto, yg kami panggil 'Mamak'....
Kami rapat dgn grandparents belah Mummy sbb dari lahir lagi tgl dgn mereka....


Sejak sy dalam rahim Mummy lagi sy memang sudah biasa ulang-alik Tawau-Malang...
Sampai la ke hari ini.........
Mungkin sebab tu la saya jadi hobi melancong.....


Bahasa yg kami gunakan di rumah pun banyak.....
Dengan Daddy, saya berbahasa Sabah bahh~....
Dengan Mummy, cakap Jawa dong....
Dengan Kakak & Aunty, cakap Mandarin lor..... ^_____^


Saya bersyukur sebab dilahirkan dalam keluarga campur sebab sy ada banyak kampung....
Ramai saudara mara di 2 buah negara..... Alhamdulillah...
Apapun bangsa/suku kaum dalam famili saya,
saya tetap bersyukur dgn karunia dari ALLAH....
semoga keluarga sy sentiasa diberkati oleh-Nya....


Kepada alm.Datuk & Nenek saya,
smoga ditempatkan di kalangan orang yg beriman, Amin~

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: Countdown ^_^ ::